fbpx

Általános szerződési feltételek

sopronikutyasuli.hu honlap/webshop szolgáltatásának igénybevételére

1) Általános szerződési feltételek – továbbiakban ÁSZF – hatálya

A jelen általános szerződési feltételek tartalmazzák Kozák Enikő ev ( Székhelye:9400 Sopron Nemeskúti út 9/aadószám:  65958320128, képviseli:Kozák Enikő, e-mail: info@sopronikutyasuli.hu) – továbbiakban mint vállalkozás – webshop szolgáltatásának használatára igénybevételére,  vonatkozó általános szerződési feltételeket ( továbbiakban ÁSZF ).

A jelen ÁSZF 2024. július 1-jén lép hatályba és kiterjed a  vállalkozás – és a vállalkozás webshop szolgáltatását igénybe vevő valamennyi megrendelőre, fogyasztóra és visszavonásig marad hatályban. A jelen ÁSZF-t a Szolgáltató módosíthatja.
A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 30 (harminc) nappal a vállalkozás weboldalán közzéteszi. 

2) Fogalom meghatározások

Megrendelő: a vállalkozás webshop szolgáltatását igénybe vevő természetes személy

Vállalkozás: Kozák Enikő ev.

Termék: a Vállalkozástól webshop szolgáltatás keretében megrendelhető bármely áru

A Vállalkozás adatai 

A vállalkozás neve: Kozák Enikő ev.

A vállalkozás székhelye: 9400 Sopron, Nemeskúti út 9/a

A vállalkozás elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,

rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@sopronikutyasuli.hu

telefonszáma: +36 30 2344799

Adószáma:  65958320128

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Győri Törvényszék Cégbírósága

e szerződés nyelve: magyar

A webshop tárhelyszolgáltatója: Sybell Informatika Kft. (Székhely:1158 Budapest, Késmárk u. 7/b. 2. em. 206., Cégjegyzékszám: 01-09-293034, Adószám:25859502-2-42 )

Adatvédelmi szabályzat elérhetősége: https://sopronikutyasuli.hu  honlapon

Az adattovábbítás nem minősül harmadik országba (külföldre) történő adattovábbításnak, így az erre vonatkozó különös szabályok sem alkalmazandók. 

3) A szolgáltatás tárgya

A vállalkozás termékeinek/szolgáltatásainak értékesítése a megrendelő számára a jelen ÁSZF-ben szabályozott feltételek mellett.

 

4) A megrendelés folyamata és a fizetési feltételek

4.1.A Vállalkozás köteles a megrendelő megrendelésének megérkezését a megrendelő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a megrendelőhöz nem érkezik meg, a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Vállalkozás nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

4.2. A megrendelés folyamata

A rendelés menetének részletes leírása, a bejelentkezésről a termék kosárba helyezéséig.

4.2.1.Regisztráció, regisztráció törlése

A megrendelő regisztrálni a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. 

A regisztrációs felületen a következő adatokat kötelező megadnia a Vállalkozás részére: 

Természetes személy megrendelő esetén:

Név, (vezetéknév, keresztnév) e-mail cím, telefonszám, számlázási cím

A felhasználói fiók létrehozásához egy jelszó megadása is szükséges. Ha a Megrendelő a megadott adatokat helyesnek találta, akkor a regisztráció véglegesítéséhez a Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia a vállalkozás ÁSZF-ét és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. A regisztráció sikeréről a Vállakozás e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt.

Megrendelő jogosult a regisztrációjának törlését kérni az info@sopronikutyasuli.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Vállalkozás köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Megrendelő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó vagy egyéb módon megadott adott (pl. hírlevél feliratkozás) adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A felhasználói hozzáférési adatok titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Amennyiben a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Vállalkozást. Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. 

4.2.2. Megrendelés 

A honlapon eladásra meghirdetett termékekre a Megrendelő megrendelést adhat le a honlapon keresztül. Megrendelő a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Vállalkozás nem vállal felelősséget. A termékképek csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek. Megrendelő a termékek között az „Összes szolgáltatás” termékkatalógusából tud keresni. A termékkatalógusban a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Jelentkezem” feliratra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti el virtuális kosarába. Ha a Megrendelő kosarába helyezte a megrendelni kívánt terméket, megadta mennyiségét, akkor a képernyő felső részében a „Kosár”  ikonra kattintva tudja megtekinteni a kosárba helyezett termékek listáját. Ezen a felületen a Megrendelő még bármikor módosítani tudja a kosarának tartalmát, lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a termék neve melletti „x” megnyomásával. Amennyiben a Megrendelő nem kíván tovább válogatni a termékek között, a “Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát vagy tovább nézelődhet a webshopon, a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva. Ha a Megrendelő a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattint a Megrendelőt a rendszer a „Számlázási adatok” felületre navigálja. Ha a Megrendelő már korábban regisztrált és nem ad meg új címet, akkor a regisztráció során megadott címre kerül kiszámlázásra a termék.  A „Pénztár” felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat és a Megrendelő ezzel elfogadja, hogy ha megrendelését elküldi, akkor az fizetési kötelezettséggel jár. Az oldal alján található „Fizetés Barionnal” gombra kattintást követően a megrendelni kívánt termék/termékek árát a Megrendelő megfizeti, ezzel véglegesen elküldi a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és e-mailben is értesíti a Megrendelőt.

 

4.2.3. A termék ára 

A webshopon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

4.2.4. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás 

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak és szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak. 

4.2.5. Fizetés 

A fizetés Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatással történik.

A vételár teljes megfizetéséig a termék a Vállalkozás tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes megfizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Megrendelő birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Vállalkozás irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

4.2.6. Számla 

A Vállalkozás a megrendelt termékek megfizetésével egyidejűleg a Megrendelő részére, a kifizetés igazolására elektronikusan, a megrendelő által megadott e-mail címre küldi.

 

5) Lemondási feltételek

5.1. Amennyiben Megrendelő valamilyen okból kifolyólag a megfizetett képzésen nem tud részt venni – a lemondás idejének függvényében – a képzési díj alábbiak szerinti visszaigénylésére van lehetősége.

A tanfolyam kezdetét megelőző legalább 15 munkanappal közölt elállás esetén – a tanfolyam

díjának 100 %-át térítjük vissza.

A tanfolyam kezdetét megelőző 14-10 munkanap között közölt elállás esetén – a tanfolyam

díjának 50 %- át térítjük vissza.

A tanfolyam kezdetét megelőző 10 munkanapon belül közölt elállás esetén (ideértve azt is, ha

a résztvevő minden írásbeli visszajelzés nélkül marad távol a tanfolyamtól) – a képzés díját

nem áll módunkban visszatéríteni.

Egyedi mérlegelés alapján, amennyiben a részvételre való képesség hiánya igazolt (ilyen

igazolás céljára szolgáló dokumentum lehet:

rendőrségi/bírósági/orvosi/kezelőorvosi/háziorvosi igazolás, betegségről készült lelet, kórházi

zárójelentés), a Képző a jelen pont szerinti fizetési kötelezettség alól a Résztvevőt részben

vagy egészben mentesítheti.

A képzés lemondása elektronikus úton az info@sopronikutyasuli.hu e-mail címre küldött

levéllel vagy a Képzőt + 36 30 234 47 99 telefonszámon értesítve történhet.

A fentiek betartására – szolgáltatásaink minél magasabb színvonalon történő nyújtása, a

képzések tárgyi és személyi feltételeinek biztosítása érdekében –szükség van.

Megrendelő a jelentkezési űrlap kitöltésével és a tanfolyam díjának megfizetésével elfogadja a tájékoztatóban szereplő feltételeket. 

6) Adatkezelési szabályok

6.1. A Vállalkozás a termék értékesítésére irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti az igénybe vevő azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet.

6.2. A Vállalkozás a szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti a termék értékesítésével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

6.3. A Vállalkozás – a (6.2) bekezdésben foglaltakon túlmenően – a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A Vállalkozásnak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

6.4. A Vállalkozás a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos adatokat bármely, a (3) bekezdésben meghatározottaktól eltérő célból – így különösen szolgáltatása hatékonyságának növelése, az igénybe vevőnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás céljából – csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett és az igénybe vevő hozzájárulása alapján kezelhet.

6.5. A Megrendelőnek a szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is folyamatosan biztosítani kell, hogy a (4) bekezdés szerinti adatkezelést megtilthassa.

6.6. A (4) bekezdésben meghatározott adatok nem kapcsolhatók össze az igénybe vevő azonosító adataival és az igénybe vevő hozzájárulása nélkül nem adhatók át harmadik személy számára.

6.7. Az (1)-(3) bekezdésben meghatározott célokból kezelt adatokat törölni kell a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés teljesülését, megszűnését, valamint a díj kiegyenlítését követő öt év eltelte után. A (4) bekezdésben meghatározott célból kezelt adatokat törölni kell, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy az igénybe vevő így rendelkezik. Törvény eltérő rendelkezése hiányában az adattörlést haladéktalanul el kell végezni.

6.8. Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása nem tehető függővé a megrendelőnek valamely (1)-(3) bekezdésében nem említett célból történő adatkezeléshez való hozzájárulásától, amennyiben az adott szolgáltatás más szolgáltatótól nem vehető igénybe.

6.9. A külön törvényben meghatározott tájékoztatáson kívül a szolgáltatónak biztosítania kell, hogy a megrendelő az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse, hogy a szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel, ideértve az igénybe vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.

6.10. A Vállalkozás adatkezelésének részletes szabályait a Vállalkozás adatkezelési tájékoztató tartalmazza, amely a Vállalkozás honlapján elérhető.

 

7) Magatartási kódex

A vállalkozás nem alkalmaz saját magatartási kódexet, mindenben elfogadja és követi a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényt, melyet magatartási kódexként használ.

 

8) Jogérvényesítési lehetőségek 

8.1. A Megrendelő a termékkel vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül teheti meg. A Vállalkozás a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi – vesz fel. A Vállalkozás a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. A Vállalkozás a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Vállalkozás az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A Vállalkozás a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. 

A panasz elutasítása esetén Vállalkozás az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt. 

8.2. Amennyiben Vállalkozás és Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a Megrendelő az alábbi egyéb jogérvényesítési lehetőségekkel élhet: 

  1. a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, 
  2. b) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése a Győr Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamaraáltal működtetett Békéltető Testületnél Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A. Telefonszám: +36 96 520 217  
    E-mail:  testulet@gymsmkik.h
  3. c) Bírósági eljárás kezdeményezése

Ha a Felek békés úton, peren kívül nem tudják a vitáikat rendezni bírósághoz fordulhatnak. A Szolgáltató és a Fogyasztó a közöttük felmerülő jogviták peres úton történő rendezésére a Soproni Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.

cím: 9400 Sopron, Klebelsberg Kuno tér 1.

8.3. Online vitarendezés

Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform) működtet azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére.

Az OVR platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintással érhető el.

Az online vitarendezés az Európai Unió valamennyi tagállamában, Izlandon, Norvégiában és Liechtensteinbe érhető el. A magyar és az előbb felsorolt bármely országban honos online vállalkozással, szolgáltatóval szembeni panaszok, jogviták esetén is lehetőség van online vitarendezésre.

Azok a vitarendezési testületek (hazánkban a békéltető testületek) szerepelnek az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos működési és minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek, illetve az Európai Bizottság részére bejelentettek.

A platform a fogyasztók és a szolgáltatók számára egyaránt megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését. Ha probléma merül fel az internetről rendelt termékkel vagy szolgáltatással, a https://webgate.ec.europa.eu/odr linkre kattintva három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot. További előny, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolíthatják. A platform többnyelvű; fordítói szolgáltatás révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését. A honlap az EU összes hivatalos nyelvén, továbbá izlandi és norvég nyelven áll rendelkezésre. Tehát ha a Fogyasztó az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a szolgáltatóval a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.

A panasz benyújtásához nem szükséges speciális regisztráció, de tekintettel arra, hogy az OVR-platformot az Európai Bizottság üzemelteti, az online vitarendezés lefolytatásához szükséges egy EU login fiókot létrehozni az alábbi linken: https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi

Ügy az alábbi linkre kattintással indítható:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase

A Fogyasztó az OVR-platformon közvetlenül a szolgáltatóval is tudja rendezni a problémát. Ez akkor lehet hasznos, ha még nem lépett kapcsolatba a szolgáltatóval vagy a szolgáltató nyitott a párbeszédre. Az OVR-platform értesíti a szolgáltatót a Fogyasztó kérelméről. Ha a szolgáltató hajlandó megbeszélni az ügyet, akkor a platformon keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.
A megegyezésre a feleknek összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésére. A Fogyasztó és a szolgáltató is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből. A szolgáltató listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek bevonását a megoldás közvetlen keresése helyett javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon lezárásra kerül az ügy.
Ha a szolgáltató a Fogyasztó kérelmét azonnal elutasítja, illetve az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs eredmény, a Fogyasztó vitarendezési testületet is bevonhat vagy egyéb jogi megoldással élhet. Az egyéb jogi lehetőségekről itt tájékozódhat:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2

Hogyan történik a vita rendezése vitarendezési testület bevonásával?
A fogyasztó az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél, amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő megoldhassa a vitás kérdést. Ez a bírósági eljárásnál kevésbé költséges és gyorsabb alternatívát kínál. Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, meg kell egyezniük, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyüket. A kereskedő összeállítja az általa ajánlott vitarendezési testületek listáját, Ön pedig a platformon választ egyet vagy új listát kér. A panasz benyújtásától 30 nap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési testületet.
Ha ez idő alatt nem tudnak megegyezni a vitarendezési testületben vagy a kereskedő nem vesz tudomást a panaszról, Ön más vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat. Az egyéb jogi lehetőségekről itt tájékozódhat:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.consumer.rights#inline-nav-2

Az OVR kapcsolattartó pont nyújt tájékoztatást és technikai segítséget az OVR-platform használatához és az online vitarendezés folyamán. Fontos, hogy az ún. OVR pont nem vesz részt érdemben az online vitarendezés folyamatában. 2019. szeptember 1-től az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ látja el a hazai OVR kapcsolattartó pont feladatait.

A hazai OVR kapcsolattartó pont elérhetőségei az alábbiak:
Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ
Székhely: 1027 Budapest, Csalogány u. 9-11.
Levelezési cím: 1440 Budapest Pf. 1.
Telefon: 06-1-795-52-33
E-mail: odr@itm.gov.hu

A fenti tájékoztatás mellett Európai Bizottság OVR honlapján bővebb tájékoztatás érhető el az alábbi linkeken:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

9)Egyéb rendelkezések 

9.1. A Megrendelő a webshopot/honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A Vállalkozás kizár minden felelősséget a webshop/honlap használói által tanúsított magatartásért. Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a webshop/honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Vállalkozás ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A Megrendelő által a webshop/honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozás jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozás jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. 

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Vállalkozás nem vállal felelősséget. Amennyiben a Megrendelő a honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Megrendelőnek. Ha a Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására. A honlapon, a termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a Megrendelők álláspontját tükrözik, tartalmukért a Vállalkozás nem vállal felelősséget. A Vállalkozás azonban fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények értesítés nélküli törlésére. 

A Vállakozás elektronikus úton (e-mail, SMS) a hírlevél-szolgáltatásra kifejezetten feliratkozott Felhasználóknak időszakosan küldött hírlevelet, kereskedelmi üzenet, kommunikáció, amely az oldalt
érintő változásokról/újdonságokról, a  megjelenített Termékekről és/vagy az Eladó által adott időszakban szervezett/vállalt promóciókról, kedvezményekről tájékoztat és nyújt információt;

 Hírlevelek küldésére az érintettek önkéntes, egyértelmű, megfelelő tájékoztatáson alapuló, előzetes hozzájárulása alapján kerülhet sor. Hírlevélre történő feliratkozásánál az adatkezelési tájékoztató megismerését és egy olyan lehetőséget kell biztosítani az érintett számára (pl. bepipálható checkbox), amellyel ki tudja fejezni önkéntes hozzájárulását. Az érvényes hozzájáruláshoz elegendő az érintett nevének és email címének megadása.

Az érintettek hozzájárulásáról nyilvántartást kell vezetni (hozzájárulás megadásának időpontja, érintett neve, email címe ). A nyilvántartásban rögzített személyes adatok csak a hozzájárulásnak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhetőek, és harmadik fél számára az érintett előzetes hozzájárulásával adhatóak át.

Hírlevélre történő feliratkozáskor az érintettet tájékoztatni szükséges arról, hogy hozzájárulását bármikor, feltételek nélkül visszavonhatja és folyamatosan biztosítani kell számára (pl. a hírlevél láblécében lévő linkre kattintással) a leiratkozás módját. A visszavonó nyilatkozat megtételére elektronikus úton lehetősége van az érintetteknek. 

Reklámnak minősül minden olyan tájékoztatás, amely a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége, az általa értékesített termékek, nyújtott szolgáltatások népszerűsítésére, ismertségének növelésére, megvásárlásának ösztönzésére irányul. Az ilyen tartalmú dm levelek kiküldésének feltétele a weboldalon történő regisztráció, illetve online promóciók, továbbá webáruház szolgáltatások igénybevétele kapcsán kerülhet sor a hozzájárulások beszerzésére az erre vonatkozó megfelelő külön mező kipipálásával, amely mező nem lehet előre kipipálva.

Amennyiben egy természetes személy Megrendelő előzetesen hozzájárult ahhoz, hogy Vállalkozás DM-eket küldjön részére, úgy biztosítani kell, hogy bármikor, korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozzon, ha szeretne. A leiratkozásra ebben az esetben is lehetősége van elektronikus úton. A leiratkozási címről és egyéb elérhetőségről a reklámüzenetben egyértelműen és szembetűnően  tájékoztatja a Vállalkozás a címzettet. A leiratkozást követően az adott személy valamennyi adatát haladéktalanul törölni kell az adatbázisból.

A Vállakozás nyilvántartást vezet azon érintettek név- és lakcímadatairól, akik kérték adataik kezelésének az adott célból történő megszüntetését, vagy ahhoz nem járultak hozzá, illetve az adatok átvétele után a megfelelő szervnél éltek az adatletiltás jogával. A lista azt a célt szolgálja, hogy a rajta szereplők adatai ne kerülhessenek újra átvételre, átadásra vagy kapcsolatfelvételi, üzletszerzési listára. Továbbá a rajta szereplőknek reklámküldemény nem küldhető, tőlük hozzájárulás nem kérhető, kivéve, ha a tilalom csak egy meghatározott célra vonatkozik.

A tiltás egyaránt vonatkozik az e-mail, postai út, fax vagy SMS útján történő üzleti céllal való megkeresésekre. 

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az ügyfél külön jelzi az igényét az ilyen e-mailek fogadásával kapcsolatban – méghozzá a szerződés adatainak megadásakor – kifejezetten és egyértelműen előzetes beleegyezését adja a honlapon vagy a mobil applikációban található jelölőnégyzet kipipálásával ahhoz, hogy részére direkt marketing anyagokat küldjenek.

9.2 Szerzői jogok 

A webshop/honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. A Vállalkozás a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított használója a honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). 

A honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Vállalkozás előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Megrendelőnek a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére, forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Vállalkozás külön engedélyt ad. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Vállalkozás adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni. 

9.3. A jelen ÁSZF-et a Vállalkozás jogosult a Megrendelők honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. 

10) A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére alkalmazandó jogszabályok:

  1. évi V. törvény (Ptk.)
  2. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

  1. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet: a fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet  

  1. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  2. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról